2015. október 12., hétfő

Aszalt paradicsomos-pórés csónakok

Finom kelt tészta, remek töltelék! Akár két hatalmas pórét is felvehet. A tésztát picit reformosítottam, és snidliget is tettem bele. A tölteléket is joghurttal készítettem tejföl helyett. Nagyon ízlett az egész családnak! A tölteléket el tudom képzelni még pak choi-jal, spenóttal és répával is!

Hozzávalók (8 csónakhoz):
  • A kelt tésztához:
  • 30 dkg búzaliszt
  • 20 dkg teljes kiőrlésű zabliszt
  • 1 tk méz
  • 4 ek olívaolaj
  • 2 ek fehér borecet
  • 1 tasak instant élesztő
  • 250 ml meleg víz
  • fél csokor snidling
  • A töltelékhez:
  • 20 dkg aszalt paradicsom
  • 30 dkg póréhagyma (én az egészet felhasználtam) (kb. 2 darab)
  • olaj az aszalt paradicsom alól (nálam tárkonyos olívaolaj)
  • 2 csipet só
  • 1 ek méz
  • 1 ek fehér balzsamecet
  • 1 pohár (150-200 g) natúr joghurt (nálam krémes görög joghurt)
Elkészítés:
  1. A lisztet leszitáljuk, és elkeverjük az élesztővel, majd hozzáadjuk a többi alapanyagot. Mindent egy tálba teszünk, jól összekeverjük, kézzel eldolgozzuk, gyúrjuk, dagasztjuk. (Tehetjük gépbe is, de fölösleges. Meg amúgy is fontos, hogy a kezünk hőjét, a saját energiánkat beletegyük a süteménybe!)
  2. Letakarjuk, ha már szép, rugalmas tésztát kaptunk, és meleg helyen 1 órán át kelesztjük. Ez nálunk általában a sütő szokott lenni. Kelesztőtálban a legalacsonyabb fokon, nyitott ajtóval kelesztjük, vagy a radiátoron letakarva hagyjuk. (Most az utóbbit választottuk, mert időközben elmentünk a vásárba. :)) Akkor van kész, amikor szemmel láthatóan szép nagyra, levegősre nőtt!
  3. A sütőt előmelegítjük 180 fokra!
  4. A tölteléket elkészítjük: a pórékat középen hosszan bevágjuk, szétnyitjuk, és jól kimossuk a rétegekből a homokot. Vékonyan felkarikázzuk.
  5. A paradicsomot apróra vágjuk. Akár aprítógépbe is tehetjük.
  6. A pórét megpároljuk 10-15 perc alatt az aszalt paradicsom olaján, majd hozzáadjuk a paradicsomot és a többi hozzávalóval összefőzzük.
  7. A megkelt tésztát kilisztezett munkafelületen átgyúrjuk, majd kinyújtjuk. Elfelezzük, majd két egyforma téglalappá nyújtjuk Kb. 32x24 cm-es legyen.
  8. A két lapot 4-4 részre vágjuk. Én egész nagy csónakokat készítettem.
  9. Tölteléket kanalazunk minden téglalap aljába, majd felcsavarjuk, mint egy rétest vagy tekercset.
  10. A végeket megcsavarjuk, majd a varrattal lefelé egy sütőlappal bélelt tepsibe helyezzük.
  11. A legutolsó momentum: a tekercseket hosszában bevágjuk, kicsit széthúzzuk. Én még kanalaztam beléjük ekkor egy kis tölteléket. Igazítunk rajtuk egy utolsót, és mehetnek a sütőbe!
  12. 180 fokon kb. 40 percig sütjük.
  13. Melegen tálaljuk.
  14. A sütemény lefagyasztható, ha már kihűlt!
Forrás: Dr. OetkerKelt tésztás finomságok (L. Zsuzsa)
Hasonló recept a blogban: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2015/07/cukkinis-sargarepas-kosarkak.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése