2017. október 15., vasárnap

Bolognai mártás spagettitök "tésztával"

Bevallom, eddig az én konyhámban erősen igyekeztem elsumákolni a spagettitök felhasználását. Vagy elcseréltem, vagy valami kevert süteménybe került bele ez az alapanyag. Jó ideje szemeztem már azonban paleo oldalakon az olyan receptekkel, amelyek tésztaként használják fel a spagettitököt. Végre bátorságot gyűjtöttem a hétvégén, és kipróbáltam. Az eredmény lenyűgözött! 

Hozzávalók a "tésztához":

  • egy fél spagettitök
  • olívaolaj
  • frissen őrölt bors
  • víz
Hozzávalók a mártáshoz:
  • 2 fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy répa
  • 1 közepes pasztinák
  • egy fél cukkini
  • 3-4 dl paradicsomlé (+víz)
  • méz
  • bazsalikom (vagy egyéb kedvenc fűszerünk)
  • balzsamecet
  • 30-40 dkg darált sertéshús
  • olaj
Elkészítés:
  1. A tököt félbe vágjuk, egy tepsibe helyezzük, majd öntünk alá néhány dl vizet. Kb. 200 fokon 30-40 perc alatt megsütjük úgy, hogy a vágott felével lefelé helyezkedjen el a tepsiben. Akkor jó, ha át tudjuk szúrni a héját egy késsel.
  2. A tökmagokat is megpiríthatjuk később. Érdemes félretenni!
  3. A hagymákat az olajon megpároljuk, majd hozzáadjuk az apróra vágott répát és pasztinákot. Összesütjük.
  4. Jöhet a hús. Fehéredésig sütjük, majd hozzáadjuk a paradicsomlét, és esetleg valamennyi vizet.
  5. Jöhet a méz, a fűszerek és a balzsamecet.
  6. A kockára vágott cukkinit a végén adjuk hozzá.
  7. Összesen kb. 20-25 percig főzzük, miközben gyakran megkavarjuk.
  8. A tököt kikaparjuk, picit megsózzuk, borsozzuk, olívaolajjal meglocsoljuk, majd ráhalmozzuk a ragut.
  9. Sajttal/vegán parmezánnal megszórjuk.
Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése