2017. június 27., kedd

Bazsalikomos-sült paradicsomos penne (one-pot)

A heti bazsalikomot nem szárítottam le, és nem is dugtam a mélyhűtőbe. Hűtött italokba és frissen, főzés közben használom fel. A kedvenc zöldségtároló dobozomban tárolom, és tépek belőle, amikor szükségem van rá.

Még sosem készítettem olyan tésztaételt, amelyhez mindent hozzávalót egy edénybe teszek, beleértve a száraztésztát is. Nagyon kíváncsi voltam, hogy sikerül-e valóban jól átfőnie (vagy nem szétfőnie) a tésztának. Mondhatom, szuper lett!

Hozzávalók:
  • a kedvenc tepsink
  • 2 adag sült paradicsom + házi ketchup (vagy egy nagy adag sűrű paradicsomszósz) 
  • egy fél zacskó tészta (penne - de lehet spagetti is félbe törve)
  • sajt (parmezán)
  • maradék sült/főtt csirke (akár levesből is)
  • bazsalikom bőven
  • méz
  • olívaolaj
  • 3-4 dl víz
Elkészítés:
  1. A tavaly lefagyasztott sült paradicsomból 2 zacskóval kiolvasztottam, és aprítógépben pépesítettem egy kis házi ketchuppal. Ezt lehet helyettesíteni sima (akár konzerv) paradicsomszósszal is, de kell belőle egy fél kg körülbelül. Ezt még mézzel és sóval ízesítettem. És egy kis olívaolajat öntöttem hozzá.
  2. Egy tepsi aljába egy nagy adag mártást szedtem, amelyre rétegelve ment a száraz penne tészta, jól belenyomkodva.
  3. Ezt követte a maradék csirkehúst, a reszelt parmezán, és egy adag friss (citromos) bazsalikom.
  4. Ezt megismételtem még kétszer.
  5. A tetejére tésztát, majd arra szószt raktam, és vízzel leöntöttem.
  6. Kicsit megnyomkodtam a tetejét, hogy a tészta nedves legyen, parmezánt szórtam rá, és fóliával alaposan lezárva betettem a 200 fokos sütőbe egy órára.
  7. Kb. 50 perc után megnéztem a tésztát. Pótoltam a vizet, mert a tetején nem volt elég puha.
  8. A sütőben lefedve hagytam kihűlni. A tésztám így tökéletes keménységűre főtt.
Forrás: Lengyel Zsuzsa


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése