2017. május 13., szombat

Reggeli rebarbarás csoda: rebarbara mártás vaníliás joghurttal

Detti már többször ajánlotta nekünk ezt a Jamie Oliver receptet, de én még csak most jutottam oda, hogy kipróbáljam. A rebarbarából eddig készítettem már tepsis süteményt, rusztikus pitétmuffint, levest, chutneyt és lekvárt is, és mivel kedves doboztársam a kezembe nyomott a héten is néhány szál rebarbarát, pont volt itthon annyi, hogy tovább kísérletezzek. 
A srácok palacsintát kaptak reggelire, én pedig rebarbara mártást vaníliás joghurttal. Ám kipróbáltam a ragut palacsintában is. Nyamiiii!

Hozzávalók (2-3 személyre):

  • 3 vastagabb szál rebarbara
  • 1 nagy adag görög joghurt
  • vaníliapor, gyömbér és reszelt narancshéj (én az utóbbi kettőt el is hagytam)
  • narancslé (frissen facsart vagy dobozos)
  • méz (vagy nádcukor)
Elkészítés:
  1. A joghurtot összekeverjük a vaníliaporral (vagy vanília esszenciával).
  2. A rebarbarát meghámozzuk, apró darabokra vágjuk, majd egy magasabb falú serpenyőben narancslében néhány percig puhára pároljuk egy kis nádcukor vagy méz kíséretében.
  3. A narancsos gyümölcsdarabokat a joghurtba tesszük. Mehet még bele reszelt narancshéj is.
  4. Tehetjük kásába, fagylaltra vagy akár palacsintába is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése