2017. április 21., péntek

Parmezános bundában sült spárga

Hatalmas meglepetés volt számomra is a sütőben sült spárgának az íze. Imádom a spárgát, de ilyen különleges ízhatást még nem értem el semmilyen spárgás recepttel, pedig ettük már párolva, főzve, krémesítve, de fasírtban is. Zöld spárgával készítettem. Nekem az az igazi kedvencem. Felfalta a család szőröstül bőröstül. Fantasztikus körete volt a húsvéti ebédnek.



Hozzávalók (4 személyre):

  • 2 kg zöld spárga 
  • tojás
  • liszt
  • finom szemcséjű zsemlemorzsa, lehetőleg házi
  • parmezán bőven
  • olívaolaj
Elkészítés:


  1. A spárgákat egyesével meghajlítom, és hagyom, hogy eltörjön ott, ahol "akar". A fás végektől szabadulok meg így.
  2. Ezeket a végeket azonban fagyasztom, és levesbe főzöm bele később. Nagyon jó ízt ad még a húslevesnek is!
  3. Zöldséghámozóval szépen meghámozom a spárgát. A sípok tetejét, a spárga hegyét nem pucolom meg, mert az a része nagyon zsenge.
  4. Mosás után szárítom a sípokat, majd lisztbe, tojásba és parmezános zsemlemorzsába forgatom.
  5. Egy nagy tepsit vékonyan kiolajozok, és erre fektetem rá a panírozott sípokat.
  6. A sütőt 180-200 fokra előmelegítem.
  7. Ügyelek arra, hogy ne nagyon érintkezzenek a panírozott sípok.
  8. 20-25 percig sütöm sütőben, amíg aranybarna nem lesz a bunda a spárgán.
  9. Nem sózom a sípokat, mert a parmezán kellően sóssá teszi.
Forrás: Lengyel Zsuzsa


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése