2017. január 13., péntek

Spenótos sertésszűz vajas tésztában

A karácsonyi menü fő attrakciója volt ez a finom húsétel. Sosem készítettem még sertésszüzet otthon. Kevés húst eszünk, sertést meg pláne ritkán, de nem bántam meg. Elolvadtunk mind ettől a Stahl recepttől!

Hozzávalók (3-4 személyre):

  • 50-60 dkg sertésszűz
  • olaj
  • 40 dkg spenót (fagyasztott is tökéletes)
  • 2 dkg vaj
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 csomag friss leveles tészta (a Tante Fanny a legjobb)
  • 1 tojás a kenéshez
Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítjük 200 fokra.
  2. A húst lehártyázzuk. Az eredeti recept 2 csomag leveles tésztát ír, és felezi a húsokat. Én nem éreztem ennek szükségét. Elégnek találtam az egy csomag tésztát is!
  3. A húst sózzuk, borsozzuk, majd 2 ek felhevített olajon egy nagy serpenyőben minden oldalát lepirítjuk. 2-2 perc oldalanként. Félretesszük, hagyjuk kihűlni.
  4. A serpenyőben vajat olvasztunk 2 ek olajjal, ezen megfonnyasztjuk a zúzott fokhagymát. Hozzáadjuk a spenótot, majd addig főzzük, amíg a leve elforr.
  5. A tésztát kitekerjük, sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük. Én rajta szoktam hagyni a saját papírját a feltekeréskor, hogy a kezemmel ne melegítsem fel nagyon. Közben szedem le.
  6. A hosszabbik oldala mentén 3 cm-s sávot szabadon hagyva eloszlatjuk a spenót, ráhelyezzük a húst, majd feltekerjük.
  7. Megkenjük felvert tojással, és 25-30 perc alatt 200 fokon készre sütjük. Omlós és puha lesz!
  8. Köretként sütőben sült répát adtam hozzá, amelyet fűszereztem, majd meglocsoltam citromlével és egy kis mézzel.
Forrás: Lengyel Zsuzsa (Stahl magazin 2016. tél)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése