2016. november 1., kedd

Spagettitökös-burgonyás falatkák

Nagyon tetszett ez a recept, de kételkedtem benne, hogy tojás hozzáadása nélkül sikerül majd. És mégis! Tökéletes kis krokett jellegű köret, vagy vacsora. Babakézbe is adható.

A brokkolifalatkák mellett ez lett az új kedvencünk. Sült-párolt répát készítettem hozzá, és egy kis maradék sült csirkét adtam hozzá.

Hozzávalók (kb. 30-40 darabhoz, 2-3 főre):

  • 1 közepes spagettitök
  • 3 közepes burgonya
  • olívaolaj
  • fűszerek (nálam termelői olasz fűszerkeverék)
  • sütőpapír
Elkészítés:
  1. A spagettitököt a szokásos módon készítem: félbe vágom, egy tepsibe helyezem vágott féllel lefelé, majd annyi vizet öntök alá, hogy 1/3 részig ellepje. 200 fokon így főzöm-párolom. Majd kikaparom.
  2. A burgonyát héjában megfőzöm.
  3. A kikapart tököt wokban olajon 10 percig sütöm kavargatás mellett, majd sózom és fűszerezem.
  4. A főtt burgonyát megpucolom, lereszelem, és összekeverem a tökkel.
  5. Tökéletesen formálható masszát kapunk, amelyből a képen látható módon kis falatkákat formázunk.
  6. Sütőpapírra helyezzük a falatokat, és ezen a ponton érdemes még olívaolajat csorgatni rá, hogy szépen süljön. A falatkák tetejét megszórtam még egy pici fűszerrel.
  7. Kb. 50 perc alatt elkészül. Félidőben fordítsuk meg a tepsit. A falatkákat én nem forgattam át.
  8. Melegen tálaljuk!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése