2016. november 1., kedd

Kreatív őszi saláta

Igyekszem a salátát mindig úgy készíteni, hogy legalább olyan finom legyen, mint a többi étel, amellyel együtt tálalom. Vagy finomabb, mert nekem leginkább a saláta az étkezés csúcspontja. 
Hétvégén gyorsan kellett összedobjak egy salit, és ahogy álltam a kis konyhámban, egyre csak azt mondogattam magamnak: "Légy kreatív!" Azt hiszem, sikerült.
Az öntetet most nem kevertem ki, csak mindent szépen ráöntöttem a salira, elkevertem, és behűtöttem.
Szeretem nyitogatni a hűtőt, kipakolni, nézegetni, elmélázni azon, hogy vajon egy-egy friss zöldség milyen ízt adhat az ételhez.


Hozzávalók:
  • endívia, kézzel tépve
  • rukkola, kézzel tépve
  • vegyes salátalevelek (minél színesebb, annál jobb)
  • sárgarépa, durvára reszelve
  • cékla, durvára reszelve
  • alma, felkockázva
  • 1-2 marék aszalt paradicsom (tárkonyos-fokhagymás olajjal együtt, amelybe eltettem)
  • 1-2 ek olívaolaj és néhány csepp lenmagolaj
  • pirított tökmag
  • 2-3 ek almaecet
  • icipici agávé szirup/méz
  • pici só
  • termelői (Dorka Fűszerháza) olasz fűszerkeverék, curry fűszerkeverék (kardamom, chili, curry stb.) - bármilyen kedvenc fűszerünk
Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése