2016. szeptember 28., szerda

Sütőtökös rizottó zsályával (vagy zöldfűszerekkel)

Adott Fűszeres Eszter receptje egy Stahl magazinból, amelyet egy picit a saját szánk ízére formáltam. Isteni étel! Nehogy kihagyjátok! Zsálya helyett borsikafűvel is mennyei. Köszönet érte Fülöp Juditnak!

Hozzávalók (4 személyre):
  • 10 zsályalevél 
  • 10 dkg vaj
  • 30 dkg sütőtök
  • 1 fej hagyma
  • 30 dkg rizottórizs
  • só, bors
  • 1 l alaplé (nálam víz és bio leveskocka)
  • 10 dkg sajt (pl. rokfort, de én parmezánt használtam)
  • 2 dl száraz fehérbor (én egy pici almaecettel helyettesítem a gyerkőc miatt)
Elkészítés:
  1. Ropogósra sütünk 10 nagyobb zsályalevelet 10 dkg vajban. 
  2. A leveleket szűrőkanállal kiszedjük, félretesszük.
  3. A vajban megpárolunk 1 nagy fej felaprított vöröshagymát, aztán hozzáadunk 30 dkg rizottórizst, és 1-2 percig keverjük. 
  4. Felöntjük 2 dl száraz fehérborral (vagy néhány ek almaecettel), és mérsékelt tűzön 5 percig főzzük vele.
  5. Majd a rizshez hozzáteszünk 30 dkg megtisztított, apró kockára (2x2 cm) vágott sütőtököt. 
  6. Ezután sózzuk, borsozzuk és fokozatosan, merőkanalanként elkezdünk hozzáadni összesen kb. 1 liter alaplevet vagy átszűrt zöldséglevest. 
  7. A rizottót folyamatos keveréssel 15-20 perc alatt megfőzzük, közben mindig pótoljuk az elpárolgott folyadékmennyiséget. 
  8. Végül hozzákeverünk 10 dkg felkockázott rokfort sajtot (én parmezánt raktam hozzá), és ha szükséges újrasózzuk, borsozzuk. A félretett zsályalevelekkel díszítve tálaljuk.
  9. Pici mézet is szoktam bele csurgatni.
Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése