2016. szeptember 27., kedd

Almás-fahéjas batyuk (gyors uzsonna)

Szeretek a kisfiammal tésztát gyúrni, és sokat segít nekem ilyenkor. Szeretem, hogy látja, hogyan készül el az összetevőkből valami finomság. Néha azonban gyorsan kell valami újdonságot az asztalra tennem, és így ritkán szoktam bolti leveles tésztát használni. Abból is a friss Tante Fanny a kedvencem, mert vegán és finom.

Hozzávalók (20 darabhoz):
  • egy csomag friss Tante Fanny leveles tészta
  • 1 alma
  • vaníliapor
  • őrölt fahéj
  • méz (elhagyható - én el szoktam hagyni, és úgy is finom)
  • kesudió (mandula/dió, stb.)
Elkészítés:
  1. A leveles tésztát hosszában félbe vágom, és 10 téglalapra osztom. A téglalapokat háromszög formára vágom tetszés szerint.
  2. A tésztát bőven megszórom fahéjjal és vaníliával. Lekenhetjük mézzel vagy juharsziruppal, ha édesszájúak vagyunk, de én ki szoktam hagyni mindezt.
  3. Egy-egy szelet almát és egy-egy szem feldarabolt kesudiót teszünk a háromszögbe, és feltekerjük. Az almát héjastul tehetjük bele nyugodtan.
  4. A tetejére szoktam egy-egy csepp mézet kenni, és már rakom is a sütőbe. 180-190 fokon sütöm szilikonos sütőpapíron 15-20 percig.
Forrás: Lengyel Zsuzsa




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése