2016. május 12., csütörtök

Inspirációk (2016. május 12.)

Zsuzsa:

Az idei első dobozt szőröstül-bőröstül felfaltuk keddre. Laci gazda szépen belehúzott viszont, így a szezon második doboza még bőségesebb lett, mint az első. Biztosan örültök hát ti is neki, ha felelevenítünk egy-két régebbi ötletadó írást is az inspirációs bejegyzésben.

Mit kezdjek a zöld levelekkel? Mit csinálj, ha maradt egy nagy adag retekleveled például? A válaszért KATT ide: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2014/05/mihez-kezdjunk-cekla-levelevel-es-az.html

Arra is szeretnénk ösztönözni titeket, hogy főzzetek recept nélkül. Hogy mégis hogyan? http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2014/05/fozzunk-recept-nelkul-avagy-mihez.html

A zöldségek helyes tárolásáról pedig itt olvashattok: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2014/05/a-zoldsegek-helyes-tarolasa.html

Minden bizonnyal a kínai kel lesz az egyik legmegosztóbb, legnagyobb kihívást jelentő zöldség. Az önéletrajzát itt találjátok: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2015/05/a-kinai-kel.html
Természetesen nyersen, salátának is remek választás a kínai kel, de ha már eleget rágcsáltatok, készítsetek belőle stir-fry fogást. Személyes kedvencem pedig a csirkés kínai kel saláta. A levélnyeleket is érdemes felhasználni!
Egy jó frittata alapja is lehet, amely akár a paleo étrendbe is beilleszthető, ha a recept alapján készítitek el. Smoothie-ba is mehet!

Mi legyen a fűszerekkel?
tatárhagymát frissen szoktuk elfogyasztani. Basmati rizzsel nagyon szeretem, de egy zöldséges tekerccsel is csodákat művel. A kakukkfüvet, a zsályát és a lestyánt pedig érdemes leszárítani. Megmosni sem szükséges, csak akasszátok fel a konyhában vagy a kamrában egy kis kampóra, és várjátok meg, míg szépen megszáradnak a levelek. Aszalóban is el lehet ugyanezt a műveletet végezni.
zsályát főként húsételekhez ajánlom: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/search/label/zs%C3%A1lya
kakukkfű nálam, és gazdasszonyunknál is majdnem a só szintjén van, olyan gyakran nyúlunk hozzá. Nagyon szeretem például a tepsiben sült vegyes zöldséget kakukkfűvel megszórni.
lestyánt főként leveshez szoktam adni.

A rebarbarából chutneyt tervezek készíteni, vagy esetleg rebarbarás-almás cobblert a már ismert módon.


Detti:

Szépen lassan hozzászoktat minket a kert és persze a gazdák, hogy egyre több minden kerül a dobozokba, egyre több a tennivaló a zöldek körül. E heti ötleteim a következők:
A kínai kelből egy nagy adag majonézes almás saláta fog készülni (http://csaladituzhely.blogspot.hu/search?q=k%C3%ADnai+kel), ami isteni magában is, de egy kis natúr csirke-pulykamellszelethez köretként is imádom.

A spenót hasonlóan az itt bemutatott (http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2013/06/tejszines-mangoldos-lepeny.html) recepthez egy leveles tésztás lepény feltétét képezi majd. A spenót és a zöldborsó (biztos van mindenkinek fagyasztott) házasítását különösen szeretem, mert a borsó édeskés íze jól ellensúlyozza a spenót kicsit földesebb ízét.

A cseredoboz által valaki megajándékozott engem egy kis rebarbarával, így bár feles dobozos vagyok, lett eprem és rebarbarám is, így adott a hétvégi süti recept (http://izeselet.hu/receptek/epres-rebarbaras-omlos-pite/).

A tatárhagyma nálunk jól bevált a kolbászos rántotta alapjaként, tehát egy kiadós reggeli vagy vacsora alkalmával fogjuk felhasználni.

Az újhagyma – és tekintve, hogy még a múltkori is megvan – és a krumpli egy nagyon egyszerű, de annál ízletesebb klasszikus Julia Child recepthez kerül. Leírás nagyon sok helyen megvan, például itt: http://www.starchefs.com/JChild/html/recipe_02.shtml. Akik nem angolosok, a könyvből rövidítve itt a recept. Ennyi mennyiség kb. 3 főre való: 22 dkg újhagyma felszeletelve, 22 dkg krumpli kockázva, 7dl vízben 1 kávéskanál sóval nagyon lassú tűzön kb. 45-50 perc megpuhul. Ekkor mixerrel a felét pürésíthetjük, vagy egyszerűen darabosan hagyjuk. Tálaláskor egy pici vajat keverünk a már tányérba szedett levesekbe, és petrezselyemmel vagy snidlinggel megszórva tálaljuk. Szeretem ebben a levesben, hogy semmi párolás, semmi alaplé, csak vízben lassan összefőnek a dolgok. Julia Child-hoz egyébként érdemes visszanyúlni, a Meryl Streep főszereplésével a róla szóló film meg gasztrofanoknak kötelező (Julie és Julia).

Sára:
Én epres dobozt választottam, és amellett, hogy persze ettük, kétféle innivalót is csináltam belőle:
eper + banán + egy kanál mandulavaj + zabtej
eper + spenótlevelek + reteklevelek + alma + citromlé + lúgos víz

A kínai kel egyik feléből, képzeljétek, krémlevest főztem! Nekem ízlett! :) Elég zöld íze lett! Tettem bele 3 pici krumplit, vegamixet, fokhagymát, sót, borsot, pici rizstejszínt.
A másik felét meg fogom próbálni úgy elkészíteni főzeléknek, mintha kelkáposzta lenne. Kiderül, az milyen lesz! Én abba is mindig főzök pár szem krumplit, fokhagymát persze, és rizs+zabliszt keverékével, növényi tejszínnel habarom be.
A spenót nagy részéből főzeléket csináltam, én rizs+zabliszttel és növényi tejszínnel szoktam. Mellé tepsis krumplit sütöttem, kis hamgyafejeket és fokhagymát is dugtam közé. A fiúk pedig marhaszeletet is ettek mellé, de ahhoz semmilyen szinten nem volt közöm, Refi csinálta!

Éés hát persze minden este salátát vacsorázom retekkel, csírával, magvakkal, új/tatárhagymával, a nyáron eltett szárított paradicsommal, kis pestoval és olívaolajjal, balzsamecettel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése