2015. október 10., szombat

Sütőtökös zöldségcurry

Ez a curry annyira jól sikerült, hogy holnap olyat teszek, amit még soha: újra elkészítem! 
Óvatos voltam, így csak szűk 3 személyre főztem, de annyira ízlett az egész családnak - még a tökmagnak is-, hogy meg kell főznöm újra.


Hozzávalók (2-3 személyre):

  • egy fél sütőtök meghámozva, felkockázva
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 szál sárgarépa meghámozva, felkockázva
  • 5-6 szem burgonya meghámozva, felkockázva
  • 3 paradicsom
  • 1 kk sárga curry por (az enyém Indiából jött, ajándékba kaptam, csak sejtem, mik vannak benne, de nem tudnám felsorolni)
  • 1-2 csipet fahéj
  • 1 csipet őrölt szegfűszeg
  • 1-2 csipet gyömbérpor
  • 1 dl házi paradicsomlé
  • pici só
  • víz
  • zsiradék
Elkészítés:
  1. A felaprított hagymát olajon megpárolom, és hozzáadom a porfűszereket, összesütöm.
  2. Mehet bele a fokhagyma (zúzva/szeletelve) és a felkockázott paradicsom is, amit pár perc alatt összesütök.
  3. Hozzáadom a felkockázott sütőtököt, krumplit és a felkarikázott répát, majd felöntöm annyi vízzel és paradicsomlével, hogy ellepje.
  4. Lefedem a lábast, majd puhára főzöm a zöldségeket.
  5. A végén leveszem a fedőt, és így is párolom.
  6. Kb. 20-30 perc alatt elkészül.
  7. Utólag még ízesítem pici sóval, de borsozhatjuk és adhatunk hozzá chiliport is. Én a gyerkőc miatt azonban kihagytam.
Forrás: L. Zsuzsa (Ez a recept ihlette: http://www.marthastewart.com/333990/pumpkin-vegetable-curry-stew)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése