2015. szeptember 20., vasárnap

Inspirációk 2015.09.17

Az ősszel együtt egyre színesebb dobozok érkeznek, a mostanira sem panaszkodhatunk. Dettinek, Zsuzsának és Erikának az alábbiak jutottak róla eszébe:

Detti

A hét slágere nálam a rebarbara, hisz a cseredoboz révén több, mint egy kilót zsákmányoltam. Hihetetlen gazdagság! Egy része ment a fagyasztóba, másik részéből egy rebarbarás omlós pite (galette) lett (http://izeselet.hu/receptek/epres-rebarbaras-omlos-pite/). A fent maradt részből pedig a világ legegyszerűbb rebarbarás desszertje lesz Jamie Oliver alapján. Pici cukorral és némi frissen facsart narancslével összeforraljuk a rebarbaradarabokat, a görög joghurtba pici mézet és a narancs reszelt héját elkeverjük, és ezeket pohárdesszertként tálaljuk. Tetejére illetve hozzá vékonyra nyújtott bolti levelestésztából háromszögeket vágunk, fahéjas cukorba megforgatjuk és vagy sima serpenyőben sütjük meg mindkét oldalát vagy 2 egymásba helyezett tepsi és 2 réteg sütőpapír között a sütőben sütjük meg. Mennyei, egyszerű, és aki nem szereti a rebarbara szót még sem hallani, azok is istenítik.

A brokkoli párolóedényben végezte, ahol sózott és néhány fokhagymagerezdet tartalmazó víz fölött 7-8 percet párolódott. Közben basmati riszt főztem és a póréhagymát olívaolajon hosszasan puhára pároltam, hozzáadtam pár szeletnyi feldarabolt fekete erdei sonkát is, majd összekevertem a kifőtt és összedarabolt brokkolival és a puhára főtt fokhagymagerezdekkel, végül a rizzsel együtt meglett a mai egytálétel ebédünk. A kerti rukolánkhoz vágtam fel néhány paradicsomot és egy olívaolajas-balzsamecetes dresszinggel meglett az ebédhez a salátánk is.

A padlizsánok egyik nap vacsorára szenvicsekhez lesznek. Vékony szeletekben grillserpenyőben pici olíván megsütöm őket, kenyérszeletekre helyezem, fokhagymával bedörzsölöm őket, pici sima vagy magos mustárral megkenem a tetejüket, és még melegében valamint sajttal szórom meg őket.

A hetek alatt felgyűlt krumpli mennyiséget látva, holnap brassói lesz, a jövő héten pedig ha hűvösebb idő lesz, burgonyás lángost sütök.

A pak choy sorsa pedig még nem dőlt el… Vele még mindig az ismerkedés fázisában vagyunk, keresem számára a megfelelő receptet. Egy megmaradt karalábéval lehethogy összepárosítom (http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2013/06/pak-choi-es-karalabe-bulgurral-sutve.html).

Zsuzsa


Brokkoli: személyes nagy kedvencem, és most 2 fej is jutott nekünk. Ez azt jelenti, hogy a héten már nem falta fel Csanád az összeset egyedül, hanem egy saját kreálmányba fojtottam a maradék egy fejet. Így született meg a brokkolis quiche-em teljes kiőrlésű rozsos tésztával: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2015/09/brokkolis-pite-rozsos-tesztaval.html
Egyébként az elmúlt héten és most is a párolóbetétben végezte a brokkoli. Vettem egy fantasztikus szilikonos párolóbetétet, ami bármilyen fazékra rámegy, és a két emeletet megtöltöm a rózsákkal meg a szárdarabokkal (mert azt is meg kell enni!), és néhány perc alatt a forró gőzben roppanósra párolom. Így natúr esszük, vagyis eszi meg a gyerek előlünk. ;) De mi ennek rendkívül örülünk.

Amit még készítettem: Stahl Judit pikáns krumplisalátáját, amely nagyon érdekes módon készül, ugyanis nincs benne majonéz, hanem a főtt póréhagyma adja a krémességét. Én még tatárhagymával is felturbóztam. A recept hamarosan jön!

A mángoldból blitvát készítek majd. Hála Dudik Évának a receptért! Nagy kedvencünk ez az egyszerű kis horvát fogás. http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2015/07/blitva.html Feltétlen próbáljátok ki!

A rebarbara láttán nagyot dobbant a szívem. A kedvenc rebarbarás muffinom van betervezve vasárnapra: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2015/05/rebarbaras-muffin.html

És végül már annyi cékla gyűlt össze, hogy valami nagyon finomat kell belőle készíteni, de még elég tanácstalan vagyok. Mindenképp szeretnék egy jó kis joghurtos-tojásos céklasalátát. Talán ezt fogom újra elkészíteni: http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2013/08/mennyei-ceklasalata.html


Erika


A brokkolit megfőzöm, leszűröm, majd összeturmixolom. Kétfelé osztom.  Egy kisebb adagot szendvicskrém készítéséhez fogom felhasználni, a nagyobbik fele jó lesz pürének. 1) Egy doboz natúr sajtkrém (de lehet feta sajt is), brokkoli püré, só, szerecsendió, apróra vágott petrezselyem zöld. 2) Püréhez brokkoli, joghurt, só, fokhagyma.

A répa megy a levesbe, de egy kisebb adag nyersen, reszelve tojáskrémbe. (Tojáskrém: a főtt tojást a reszelő nagyobb, a répát a kisebb lyukán reszelem le. Én margarinnal szoktam összekeverni, és mustárral vagy majonézzel ízesítem.)

Cékla - Jellemzően húsmentesen étkezünk, így ez eléggé meghatározza a felhasználási ötleteket is. Az Megtanultam, hogy peszto készíthető szinte mindenből, ami zöld zöldség, így fasírt is készíthető hüvelyesekből, de szinte bármilyen zöldségféléből is. Tehát a céklából nagy valószínűséggel megy a fasírtba , de készül belőle muffin (Céklás muffin http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2014/10/ceklas-muffin.html), és hogy legyen mindehhez energiám is előtte iszom egy pohár céklás turmixot (Céklás epres turmix http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2015/05/ceklas-epres-turmix.html).

Mángold - Ismét főzök egy „mindent bele leves”-t, amit többféle zöldség kombinációjából - attól függően, hogy mi van a hűtőnkben - szabadon variálhatunk. Jelen esetben mángold szára lesz az egyik alkotóelem. A levelekből batyu, amit szintén a receptblogban találtam (Mángold batyu http://evkerekreceptek.blogspot.hu/2013/05/mangold-batyu.html). 

A rebarbarát más idényjellegű gyümölccsel gazdagítva kompótnak fogom elkészíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése