2015. szeptember 19., szombat

Brokkolis pite rozsos tésztával

Azért szeretem a quiche-t, mert remek ebédre vagy vacsorára, gyorsan elkészül, és bármilyen zöldségből csodálatos fogást varázsolhatok. Ez a legújabb szerzeményem.

Szuper ropogós tészta és isteni brokkolis töltelék együtt. Semmi sajt, csak egyszerűen!

Hozzávalók:

  • 1 fej brokkoli
  • 3 tojás
  • 1 marék tökmagliszt
  • 1 ek szárított oregánó
  • 1 szál reszelt sárgarépa
  • egy fél pohár natúr joghurt/főzőkrém rizsből/tejszín
  • póréhagyma csíkok díszítésnek (bármilyen más zöldség zöldje szuper lehet)
A tésztához:

  • 25 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
  • 5 dkg sima búzaliszt
  • 15 dkg vaj
  • 1-2 ek hideg víz
Elkészítés:
  1. A tészta összetevőit összegyúrom, majd a hűtőbe teszem a tésztát.
  2. Egy piteformát kilisztezek és
    kivajazok, majd előmelegítem a sütőt 180 fokra.
  3. A brokkolit áztatás után megmosom, rózsáira vágom, a szárát is feldarabolom hámozás után, majd párolóbetétben megpárolom. Én roppanósra hagyom.
  4. A brokkolit botmixerrel leturmixolom, hozzáadom az oregánót, a joghurtot, a tojást és a reszelt nyers répát. Majd a lisztet a végén belekeverem.
  5. A tésztát egy picit kilapítom, majd a piteformába döngölöm bele kézzel. Nem szoktam nyújtogatni. Főleg azért nem, mert a teljes kiőrlésű tészták elég morzsásak. Így "csalok", és kézzel egyengetem el.
  6. Picit megszurkálom, majd elősütöm 15-20 perc alatt.
  7. Ha letelt ez az idő, elsimítom a brokkolis krémet a tésztán, majd vékonyra szeletelt póréhagyma csíkokkal díszítem.
  8. Készre sütöm 180-200 fokon, kb. fél óra alatt.
Forrás: Lengyel Zsuzsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése