2015. július 18., szombat

Aszalt paradicsom és cukkini olívaolajban

Imádom az aszalt paradicsomot, annyira intenzív íze van. Tényleg nyarat varázsol az ember életébe télen. Azt is szeretem benne, hogy a konyhám dísze, ha szép üvegbe teszem el. Nagyon izgalmas azonban az aszalt cukkini íze is. Nem gondoltam volna, hogy ennyire intenzív tud lenni.

  1. A paradicsomot felszeletelem, a magvakat eltávolítom. A magvas léből levest főzök, vagy úgy használom fel, ahogy a klasszikus paradicsomlét. A paradicsomot nagyon enyhén megsózom.
  2. A cukkinit meghámozom, felkarikázom, nagyon enyhén besózom.
  3. Az aszalógépet 35 fokra állítom, és elhelyezem benne a szeleteket.
  4. Nekem ezen a hőfokon egy egész napra volt szükség, hogy elkészüljenek az aszalványok.
  5. Nem forgattam őket, csak a tálcák sorrendjét variáltam meg egyszer.
  6. Egy szép üvegben elhelyeztem az aszalványokat egy jó adag thai bazsalikom és két gerezd fokhagyma kíséretében, majd jó minőségű olívaolajjal felöntöttem, és egy kis szalvétadíszt helyeztem a kupakra.
Forrás: Lengyel Zsuzsa



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése