2015. május 29., péntek

Tavaszi karalábéfőzelék (mamáknak és babáknak)

Főzelékes Feri blogját olvasgattam, és erősen megihletett egy karalábéfőzeléke. Úgy készítettem el, hogy a kisfiam is ehessen belőle, így az extra fűszerek ma kimaradtak, de így is egy zsenge, tápláló főzeléket varázsoltam az asztalra.

A karalábé levelét ne dobjuk ki! Nagyon finom megpárolva.

Hozzávalók (2 felnőtt + 1 bébi részére):
  • 1 nagyobb zsenge karalábé
  • 3-4 dl alaplé (nálam csirke és brokkoli főtt benne előző nap) - ha nincs, akkor vegamix + víz
  • só, bors
  • 1 marék petrezselyemzöld
  • a karalábé levele
  • 2 db újhagyma szárával együtt
  • pici olívaolaj
  • 1 ek keményítő + kis rizstej (tejszín/tejföl)
Elkészítés:
  1. A karalábét igazán apró kockákra vágom, és egy fazékban olívaolajon egy pár perc alatt megpárolom.
  2. Felöntöm az alaplével, és fedő alatt puhára főzöm.
  3. Ekkor egy kisebb lábasba átszedek a gyerkőcnek belőle, és azt petrezselyemmel ízesítem. Turmixolható természetesen, ha a gyermek úgy igényli.
  4. A saját adagomhoz hozzáadom a felkarikázott újhagymát és a karalábé apróra vágott levelét, majd pár perc alatt belefőzöm a főzelékbe. Petrezselyemzölddel megszórom.
  5. A rizstejben elkeverem a keményítőt, és mindkét adagot kissé besűrítem.
Forrás: Lengyel Zsuzsa





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése