2015. május 30., szombat

Tárkonyos spenótos tekercs parmezánnal

Hozzávalók:
A tésztához: 
  • 200 g fehérliszt
  • 100 g zabliszt
  • 100g teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszt
  • fél zacskó Alnatura élesztő (száraz)
  • olaj
  • víz
  • só 
  • kakukkfű (2015.05.28, a mai dobozból)

A tölelék: spenótos céklalevél parmezánnal

  • 1 adag spenót (a mai dobozból :)
  • 2 db kis cékla nagy levei szárastól (a mai dobozból :)
  • 1 nagy fej főzőhagyma (a mai dobozból :)
  • tárkony (a mai dobozból :)
  • kókuszzsír (aki eheti és teheti, annak a házi vajat ajánlom)
  • parmezánsajt (Grana Padano)

Kísérő:

Hetényi pincészet Pinot Noir 2011, a borfesztről maradt :)

Elkészítés:

  1. A tészta gyakorlatilag a klasszikus pizzatészta módosított változata: miután összekevertem a hozzávalókat, gyúrtam, dagasztottam, pihentettem 1 órát. 
  2. 4-5 rétegbe hajtogatva tovább gyúrom a tésztát néhány percig. 
  3. Ezután kihúzom, nyújtom nagy négyzetre, jó vékonyra, kettévágom és belecsomagolom a tölteléket. 
  4. A félbevágott lapok felére teszem a tölteléket, majd megszórom parmezánsajttal, aztán jobbról is ráhajtom, és egy picit balról is. 
  5. Így két db rétesformájú tekercsem lesz. 
  6. Beolajozott tepsibe teszem őket és min. fél óráig pihentetem őket sütés előtt.
  7. A sütőt 250 fokra előmelegítem, és 10 percig sütöm.
  8. Jó étvágyat!
Forrás: Komlósi Boglárka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése