2015. május 21., csütörtök

Spenótos-fetás tekercs kaporral és édesköménymaggal bolondítva

Lapul még spenót a hűtőben? Kezdenek hajtani a mogyoróhagymák? Ez a recept nagyon sokat elnyel mindkettőből :) és nekem pl. nagyon ízlik. Kevés tésztalapot olvasztottam, így az enyémek kicsit kifolytak, kinyíltak. A nem túl csábító külső nagyon finom ételt takar :)


Hozzávalók
  • 22-25 dkg megtisztított spenót (már hogy tisztítva ennyi)
  • 4 evőkanál friss vagy 4 teáskanál szárított kapor
  • 20 dkg feta sajt
  • 6 dkg megtisztított mogyoróhagyma (ez nem kevés :) ) vagy 3 szál újhagyma
  • 7 dkg zsemlemorzsa (vagy zabkorpa)
  • só, bors
  • 5-6 lap mirelit vajas-leveles tészta a Repeta márkájúból (5 vagy 6 lap van egy fél kg-s csomagban. Ugyan csak 4-et olvasztottam ki, de az kevés lett a töltelékhez, legközelebb 6-ot fogok)
  • A kenéshez 1 tojás és édesköménymag

Elkész­ítés
  1. A sütőt előmelegítettem 200 fokra.
  2. Robotgép segítségével a hagymákat pillanatok alatt hajszálvékonyra szeltem, majd átváltottam a késes keverőre.
  3. A hagymához hozzáadtam a kaprot, a fetát, a zsemlemorzsát, majd adagolva a spenótleveleket, amit így összeaprított. Sóztam, borsoztam.
  4. A tésztalapokra szétosztottam a tölteléket. A lapok szélét megkentem felvert tojással majd feltekertem őket. Elvágtam 4 darabra, a tetejüket egy-két helyen bevágtam (nem vágtam át a tésztát).
  5. Megkentem a kis darabkák tetejét tojással, megszórtam az édesköménymaggal és kb. 25 perc alatt készre sütöttem.
Forrás: TV Paprika Magazin 2013. szeptemberi száma nyomán (Fülöp Judit)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése