2015. május 30., szombat

Spenótos céklás quiche

Mióta ki mertem próbálni, nagyon megszerettem a quiche készítést, bár az enyémek még mindig nem közelítik meg külsőre Orsi szépséges alkotásait, ízre nagyon finomak.


Hozzávalók
  • 1 adag sós, omlós tészta (nekem volt lefagyasztva)
  • 15-20 dkg állandó spenót (tisztítva ennyi)
  • 3 mogyoróhagyma
  • 1 csíkos cékla
  • 1,5 dl tejföl
  • 2 tojás
  • só, bors, szerecsendió
  • bazsalikom, petrezselyem
  • olaj

Elkész­ítés
  1. A spenótot két evőkanál vízzel megpároltam. Két kanál között kinyomtam a levét és vékonyra szeleteltem.
  2. A céklát legyalultam uborkagyalun, hogy vékony szeleteket kapjak. A mogyoróhagymát vékonyan felszeltem.
  3. Kevés olajon megdinszteltem a hagymát, majd hozzáadtam a céklaszeleteket. Amikor a fehér rész már áttetsző volt, hozzáadtam a spenót csíkokat, sóztam, borsoztam, szerecsendióztam. Kicsit átforgattam és félre tettem.
  4. 200 fokosra előmelegített sütőben 10 percig vakon sütöttem a tésztát, közben összeállítottam a tölteléket, vagyis a tejfölt a tojással, a zöldfűszerekkel és egy kis sóval, borssal meg a megdinsztelt zöldségekkel összekevertem.
  5. A keveréket a tésztába öntöttem, kicsit eligazítottam fakanállal a céklacsíkok helyét és még kb. 15-20 perc alatt készre sütöttem.
Inspiráció: Nova Szakácskönyvek: Pizzák, piték, rizottók és Orsi quichei :) (FJ)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése