2015. május 16., szombat

Rebarbarás-epres süti (nem morzsasüti)

Ezt a receptet alakítottam át egy kicsit, így:


Hozzávalók:
  • 6 szár rebarbara
  • 10-15 szem eper
  • fél csésze krisálycukor
  • fél dl szörp
  • 20 dkg vaj
  • 1 3/4 csésze liszt
  • 1 csésze barna cukor
  • 3 csésze zabpehely
  • 1 kiskanál sütőpor
  • 2 tojás

Elkészítés:

  1. Egy közepes serpenyőbe dobtam a kristálycukort, és amíg karamellizálódott meghámoztam és fölszeltem a rebarbarát (ez egy nagydoboznyi adag volt), a tisztított epret* (ennyi volt csak otthon - az arányok változtathatók, sőt szerintem ez barackkal is nagyon finom lehet), ezeket rádobtam a karamellre, óvatosan kavargattam, ráöntöttem a korty szörpöt. 2 percig alacsony lángon összerottyant, és elzártam. 
  2. Beizzítottam a sütőt 180 fokra.
  3. Eközben a késes aprítóba tettem (a mérete miatt nálam 4 turnus volt) a vajat, a lisztet, a barna cukrot, a zabpelyhet és a sütőport, jól összekavartam, majd az egészhez hozzáadtam a két tojást.
  4. Kivajaztam-liszteztem egy kisebb tepsit, a tészta nagy részét beletettem és elnyomkodtam szép laposan mindenhova, rákanalaztam a gyümölcsöt, és a maradék tésztát a tetejére morzsoltam. 
  5. 45-50 perc, és mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm.


*azt hiszem az origon láttam: az epercsumát egy (mosás után persze) kancsó vízbe ha teszed, finom illatos halvány rózsaszín epervized lesz. Nálam bevált, kellemes tavaszi innivaló!

Forrás: szge



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése