2015. május 23., szombat

Kínai keles frittata (paleo)

A hatalmas kínai kel egy jelentős része frittataként végezte. A frittata nálunk könnyű ebéd szokott lenni. A mostani recept biztosan nem a legkönnyebb. Nagyon laktató fogás, még hús nélkül is, és bármilyen más zöldséggel remek lehet.

Hozzávalók:

  • fél fej kínai kel (nálam a szíve és néhány nagyobb levél levélnyéllel együtt)
  • 20 dkg darált hús (marha) (én ezt elhagytam)
  • 10 dkg szalonna
  • 1-2 újhagyma (szárával együtt)
  • 25 dkg gomba
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 6-7 tojás
  • egy löttyintés kókusztej
  • 1 marék aprított petrezselyemlevél (fagyasztva is remekül használható)
  • chilipehely
  • só, bors

Elkészítés:
  1. A káposztát megtisztítjuk, vékonyan felszeleteljük a levélnyéllel együtt.
  2. A szalonnát lepirítjuk zsírjára, majd rádobjuk a darált húst.
  3. A felkarikázott hagymát és a felszeletelt gombát is hozzáadjuk miután a hús átsült.
  4. Ezt követi a kínai kel. Süssük össze néhány perc alatt.
  5. Következzen a fokhagyma. Én kis mozsárban töröm össze általában, mert nem szeretem a fokhagymanyomót tisztogatni.
  6. A kókusztejjel felverem a tojásokat, majd fűszerezem a masszát.
  7. Egy kapcsos tortaformát kizsírozok vagy zsírpapírral kibélelek, a sütőt előmelegítem.
  8. A masszához keverem a zöldségeket, összeforgatom, majd mehet a tortaformába.
  9. Hogy megóvjam a sütőt, egy gáztepsire teszem a formát, de szinte sosem szokott csöpögni.
  10. 200 fokon kb. 20-25 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése