2014. szeptember 17., szerda

Tabuli / Tabbouleh

Az alábbi ételt salátalevélen hagyományos tálalni, de én csak be szoktam kanalazni ッ

Hozzávalók
  • 1 csésze bulgur (én ezt soknak találom, ennél kevesebbet szoktam én használni)
  • fél kiló paradicsom fölkockázva
  • só, bors
  • 1 citrom leve (nekem ez kevés, én ennél többet szoktam belerakni)
  • 4 szál újhagyma vékonyra szelve (vagy egy kisebb lilahagyma)
  • eszméletlen sok petrezselyem apróra vágva (25 dkg-t ír a recept. A lényeg, h. a végeredmény zöld, nem fehér, nem piros!)
  • 6 dkg menta, apróra vágva
  • 6 evőkanál olivaolaj
Elkész­ítés
  1. A bulgurt leöblíted vízben, összekevered az összetevőket. Én szeretek egy fél napot várni, h. jól átpuhuljon a bulgur és összeérjenek az ízek, és általában olyankor még teszek hozzá citromlevet, olivaolajat, vagy paradicsomlevet attól függően, h. hogy áll.
Forrás: Claudia Roden: The book of Jewish food (Szabó Gilinger Eszter)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése