2014. január 21., kedd

Ínyenc zöldségkrémleves

A zöldségkrémleveseket mindig saját ízlés szerint, csak úgy a zöldségeket összedobálva szoktam készíteni. Most azonban a kezembe akadt a Le Cordon Bleu - Főzőiskola ínyenceknek: Levesek kötete. Gondoltam, megnézem már, hogyan készítik a profik a zöldségkrémlevest. Hát igen, szuper lett!

Hozzávalók:
  • 10 dkg vaj
  • 30 dkg kockára vágott burgonya
  • 1 szál kockára vágott sárgarépa
  • 1 fej kockára vágott vöröshagyma (én adtam hozzá még 2 gerezd fokhagymát)
  • 2 szál (vékonyabb) karikára vágott póréhagyma (a recept csak a fehér részét írja)
  • 1 szál felaprított szárzeller (nálam fehérrépa + zeller zöldje a fagyasztóból)
  • 1 bouquet garni (fűszercsokor: egy babérlevelet, egy szál kakukkfüvet, néhány szál petrezselymet és egy póréhagyma zöld levelét összekötjük, és a levesbe lógatjuk. Ha kész a leves, eltávolítjuk.)
  • 2 dl tejszín (én elhagytam)
  • tálaláshoz: finomra vágott petrezselyem
  • 1,5 liter víz (nálam fél liter sütőtöklé és 1 liter víz + 1 bio leveskocka) * kis változtatás *
  • őrölt bors
Elkészítés:
  1. A vajat megolvasztjuk a lábasban, és megpároljuk rajta a zöldségeket fedő alatt.
  2. Felöntjük a másfél liter vízzel (nálam fél liter sütőtöklé és 1 liter víz + 1 bio leveskocka), majd beletesszük a bouquet garnit.
  3. A levet felforraljuk, majd kislángon főzzük tovább, amíg a zöldségek megpuhulnak.
  4. A puha zöldségeket leturmixoljuk.
  5. A tejszínt hozzáadjuk, majd még utoljára felforraljuk.
  6. Petrezselyemmel megszórjuk.
Forrás: Le Cordon Bleu - Főzőiskola ínyenceknek: Levesek (Lengyel Zsuzsa)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése