2014. január 21., kedd

Dosa (indiai sós palacsinta)

Utólag olvastam már csak, hogy a jó dosának nagyon vékonynak kell lennie. Az én indiai palacsintáim vastagabbra sikerültek, de az ízük így is nagyon jó. Erre érdemes odafigyelni, ha sütitek.
A receptet Jamie Olivertől lestem el, és ő eredetileg egy édesburgonyás-burgonyás fűszeres tölteléket készített hozzá. A linken alább látható is ennek a tölteléknek a leírása. Én egy kis maradék indiai káposzta curryt töltöttem bele. Lehet még egy kis fűszeres joghurtot is készíteni hozzá, meglocsolhatjuk citromlével. 

Hozzávalók az indiai palacsintához:

  • 130 g csicseriborsó liszt
  • 100 g sima fehér liszt
  • 1/2 tk szódabikarbóna
  • 1 1/2 ek fekete mustármag
  • kb. 350-400 ml víz
  • őrölt bors
  • olívaolaj a sütéshez
Elkészítés:
  1. A hozzávalókból közepesen sűrű palacsintatésztát kavarunk.
  2. Egy picit állni hagyjuk.
  3. A palacsintasütőnkbe egy kis olívaolajat öntünk, szépen eloszlatjuk, majd egy mozdulattal a tésztához öntjük. 
  4. Nem kell, hogy a serpenyőben tocsogjon az olaj.
  5. Egyesével kisütjük a palacsintákat.
  6. Egy adag káposztás curryt teszünk mindegyik szélére, majd feltekerjük. 
  7. Tejföllel vagy joghurttal is megkenhetjük.
  8. Készíthetünk hozzá különféle indiai ihletésű töltelékeket is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése