2013. november 17., vasárnap

Hajtogatott káposztás pogácsa

Hozzávalók:


Tészta: 

  • 1 kg finomliszt
  • 2 ek. só
  • 50 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 pohár tejföl (375 g)
  • 1 tk. cukor
  • 3-4 ek.fehérbor
  • kb. 1 dl tej
  • 5 dkg friss élesztő
Töltelék:
  • káposzta (nekem ez a mennyiség felvette a nagy káposztánknak több, mint a 3/4-ét)
  • 3-4 ek. olaj
  • bors
  • 1 ek. só
  • (cukor)
Elkészítés:
  1. A káposztát lereszelem, megsózom és 20-25 percig állni hagyom. Jól kinyomkodom, megszórom borssal és sóval, ha még kell és az olajon, fedő alatt jól párolom. Nekem még hiányzott hozzá a cukor is, így a végén adtam hozzá 2 ek. nádcukrot és azzal összeforgatva még pároltam egy kicsit.
  2. Közben a tejet a cukorral meglangyosítom, majd belemorzsolom az élesztőt és két ek. liszttel elkeverem. Míg kel, egy tálba mérem a lisztet, belekeverem a sót. A vajat kockára vágom, majd elmorzsolom a liszttel. A közepébe mélyedést készítek, ide teszem a tojást, a tejfölt, a bort és a felfutott élesztőt. Addig gyúrom, míg viszonylag sima, fényes felületű lesz a tésztám. Kb. 30-40 percig pihentetem.
  3. Amikor a káposzta szobahőmérsékletű, a tésztát lisztezett felületen fél cm vastagságúra nyújtom. Rákenem a töltelék egy részét, hogy vékonyam nagyából befedje a tésztát, majd hajtogatom. Gondolatban három részre osztom. A jobb oldali részt a középsőre hajtom, majd ennek tetejére a bal oldalit. Az így kapott tésztacsíkra is kenek a töltelékből. Ezután fentről lehajtom középig, majd alulról is felhajtom a közepéig, végül egymásra hajtom. Így is pihentetem egy fél órát.
  4. Ismét kinyújtom, a töltelék többi részét rákenem, hajtogatom úgy, mint az előbb, ismét fél órát pihentetem.
  5. Ha kész, kb. 1 cm-esre nyújtom, késsel berácsozom a tetejét és kiszaggatom (én 5 cm-es szaggatóval szaggatam). Tepsire pakolom és ott is kelesztem egy darabig (15-20 perc), lekenem a tetejét felvert tojással, majd előmelegített sütőben megsütőm. (Az eredeti recept szerint 190°C-on 15-17 perc; nekem a furcsán működő gázsütőmben 4-es fokozat, 20-25 perc).

Forrás:
Tóth Noémi, Limara receptje alapján: Káposztás pogácsa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése