2013. október 2., szerda

Zöldparadicsom lekvár

Hozzávalók:

  • 2,5 kg zöldparadicsom
  • 1 kg cukor ( én megfeleztem, nekünk bőven elég édes úgy is!)
  • 2 db bio citrom
  • 1 rúd vanília

Elkészítés:

  1. A paradicsomokat megmosom, kivágom a csumáját, feldarabolom és egy nagy lábasba teszem.
  2. Lefedve közepes lángon fél óráig főzöm, míg levet ereszt. 
  3. Leveszem a fedőt belecsavarom a citrom levét, majd beledarabolom a citrom héját. 
  4. Valamint beletesszük a cukrot ( én azt csak a vége felé tettem bele). 
  5. Fedő nélkül, lassú tűzön 2,5-3 órát főzöm, gyakori kevergetés mellett, míg a paradicsom szét nem fő és be nem zselésedik. 
  6. Ekkor fémszűrőn átpasszírozzuk. (Én csak kiszedem a citromhéjakat és botmixerrel összeturmixolom, minket nemzavar a magja!) 
  7. Az átpasszírozott lekvárhoz adom a vaníliát, és még 20 percig főzzük. 
  8. Forrón üvegekbe tesszük, néhány perce fejre állítjuk , majd takaróba csomagoljuk, 2 napig ott hagyjuk kihűlni.
  9. A citromhéját egy kis maradék lekvárral külön üvegbe teszem, mert szintén nagyon finom, mi mindig megesszük azt is! De mindig bio-t használok!!!


Jó lekvárkészítést, eredményes munkát!

Forrás: Arnoldné Óré Zsuzsanna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése