2013. október 11., péntek

Sült káposzta: hogyan "szabaduljunk" meg a káposztától 20 perc alatt?

Ez a recept annyira bevált nálunk, hogy már másodszor készítettem a héten. Sokunk ötlete van benne, úgy éreztem, meg kell osztanom. 

Mi is kell hozzá?

  • nagy adag krémes tejföl/joghurt
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • legalább (!) egy fél fej káposzta
  • frissen őrölt bors
  • olívaolaj
  • kedvenc sajtunk (nálam Pannónia)
  • egy hatalmas tepsi
Elkészítés:

  1. A káposztát nagy csíkokra vágom, nem bajlódok azzal, hogy szép legyen.
  2. A tepsibe szórom.
  3. A tejfölbe nyomom fokhagymanyomó segítségével a fokhagymát, sózom, borsozom.
  4. A káposztát megsózom a tepsiben, majd szépen rákenem a tejfölt. Mehet bőven.
  5. Borsozom.
  6. Olívaolajat öntök rá.
  7. Sajtot szórok rá, és a sütőben kb. 15-20 perc alatt megsütöm (inkább párolódik).
Forrás: Maróti Zsuzsa, Terhes Erika, Lengyel Zsuzsa (kép)


4 megjegyzés:

  1. jól hangzik, és az eltüntetés is jól jön néha. :)
    mire hasonlít? mennyire marad roppanós, vagy inkább puhul? eszter

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem sütöd sokáig, ropogós marad. Én is úgy szeretem, de nem tudom más ételhez hasonlítani. Lead egy kis vizet magából, de még olyan kis friss állaga marad. Nekem egy ilyen nagy gáztepsibe kb. belefér annak a hatalmasnak a fele, amit tegnap hoztunk el.

      Törlés
  2. Tegnap este megsütöttem Maróti Zsuzsi receptje alapján, fokhagymás olivaolajjal megkenve, sózva, borsozva. Rövid előkészület után villámgyorsan megsül, és még hamarabb elfogyott volna, ha nem fogom vissza magam, mert ma ebédre szántam köretként a sült husi mellé. Isteni! Átmenet a párolt és a nyers káposzta között, a grillezéstől kicsit sült, de mégis szaftos... nyamiiii! Gömöriné Anikó

    VálaszTörlés