2013. szeptember 24., kedd

Sütőtökös csók (reform)

Reform süti sütőtökből.

Hozzávalók: 

  • 25 dkg sütőtök(püré)
  • 1 tojás
  • 4 ek hidegen sajtolt napraforgóolaj
  • 4 dkg barna cukor
  • 3 ek méz
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • 6 dkg fehérliszt
  • 6 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
  • 5 dkg aprított dió
  • 5 dkg mazsola
  • mézeskalács fűszerek (vagy fűszerkeverék) (fahéj, szegfűszeg, vaníliapor)
Elkészítés:
  1. Összekeverjük a sütőtökpürét a cukorral, mézzel, a tojással és az olajjal.
  2. Beleszórjuk a szódabikarbónával kevert lisztet.
  3. Jöhet a dió, mazsola és a fűszerek.
  4. A tepsit sütőpapírral béleljük, evőkanállal halmokat rakunk, és villával kissé ellapítjuk ezeket.
  5. A 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 percig sütjük.
Forrás: 77 reform recept - Kisa Judit

5 megjegyzés:

  1. Megsütöttem ezt a sütit, hát nekem nem jött be. Nem veszem le az oldalról, hátha nektek jobban sikerül. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nem otthon sütöttem, a saját klassz sütőmben. Lehet, hogy a nem túl jó sütő az oka a csalódásomnak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem lehet, hogy az volt a baj, hogy az eredeti recept úgy kezdődik, hogy "A sütőtököt megsütjük"? Lehet, hogy a sült sütőtök állaga más, mint a sima püréé, nem?

      Törlés
    2. Szia!
      Én a pürét mindig úgy csinálom - előre egy nagy adagot-, hogy megsütöm a tököt sütőben, kikaparom a húsát és pépesítem. A szüleimnek ízlett, úgy tűnik, csak én nem voltam vele elégedett :))) Elképzeltem, hogy milyennek kell lennie, és ragaszkodtam ehhez a képhez. :)

      Törlés
    3. Ó én is jártam már így számtalanszor :) Már hogy más volt, mint amit elképzeltem. De ez a megsütöd és pépesíted, nagyon jó ötlet, köszi :)

      Törlés
    4. Ezt le is szoktam fagyasztani dobozokban, és van egész évre püré. Bár nyáron - természetesen - sosem esszük :)))
      Igen, valószínűleg a kiábrándulás még "rosszabbá" teszi a sütit, mert a családtagok elkapkodták :D

      Törlés