2013. szeptember 5., csütörtök

Jamie Oliver pikáns párolt vöröskáposztája

Mai misszióm az volt, hogy (ki)találjak valami olyan receptet, amelyhez sok-sok vöröskáposzta kell, és főételnek is megteszi. Jamie Olivernél találtam egy ígéretes káposztás receptet, és hozzá héjában sült burgonyát készítettem. Orsiék sárga héjú burgonyája annyira megfelelt ehhez; csodálatos, ropogós külsejű steak burgonyát készítettem. Természetesen magam szárította fűszerek (kakukkfű főleg) és egy kis olívaolaj kíséretében sült a krumpli. Végre annyit ehettem a párolt káposztából, amennyit akartam, és egyáltalán nem lett "soványka" az ebédünk.

Hozzávalók:

  • egy fej vöröskáposzta
  • 1-2 szelet szalonna (húsos)
  • 1 dl balzsamecet
  • olívaolaj
  • köménymag
  • 1 fej hagyma (lilahagyma, vöröshagyma vegyesen)
  • 2 reszelt alma
  • bors
  • méz/barna cukor
  • 1 kanál vaj
  • aprított petrezselyem (tálaláskor a tetejére)
Elkészítés:
  • Az olívaolajat felhevítjük egy nagy serpenyőben, hozzáadjuk az aprított hagymát, a felszeletelt szalonnát és a köménymagot.
  • Következzen az alma, majd a felaprított káposzta.
  • Mézzel, borssal, sóval és balzsamecettel ízesítjük.
  • Alacsony hőfokon puhára pároljuk, amíg olyan jó kis ragacsos nem lesz (fél óra-egy óra). Időnként kavarjuk meg!
  • Petrezselyemmel és egy kanál vajjal tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése