2013. július 18., csütörtök

Bionapló, aktuálisan #16

Mik voltak étkeink a múlt héten?
A csirkepörköltből és a zöldbabfőzelék maradékából lett egy palócleves-féle. Hagymát pirítottam, aztán paprika, majd paradicsom, mint a lecsónál. Sárgarépa, őrölt paprika, kis víz. Amikor ez megfőtt, bele a kicsontozott pörkölt kockákra vágva, és a főzelék. Így új ételünk lett.
Jó kis salátákat is ettünk a zöld levelekkel, cékla szárával, sárgarépa zöldjével, és a mindent feldobó bazsalikommal. Na jó, azért némi natúr karaj sülhetett hozzá. Másnap pedig párizsi módra készült, hogy ne unjunk semmit. Ehhez a saláta is paradicsomos-uborkás-levelesre változott.
Azt a múltkor elfelejtettem, hogy a lecsós-kolbászos töltött gömbcukkini utolsó cikkelye serpenyőbe került, egy tojást ráütve volt reggelim. Na, most ilyen hasznosítós ötleteim voltak?...
Szombatra a mostani méretes tökből olyan finom főzelék sikeredett, hogy csak csudálkoztam :) Ahogy gyalultam, anyukám szavai fülemben: szép hosszú szálak legyenek! Ahogy készítem, az pedig apai nagyanyám módján megy. Ez most vegagyerekem esetleges érkezése miatt olajjal, vöröshagymával indult. Rá liszt, és ebbe a rántásba teszem a gyalult tököt. Na, itt aztán less oda, és vedd lejjebb a hőt! Kavard! És bízzál a tök nedveiben :) És lassan alakulni fog. Mehet persze rá a só, az is segíthet. Amikor már egy kissé levet engedett, ami a rántással szépen elegyedve sűrű mártás lesz, mehet bele a sok finom kapor, és nálunk egy kevés őrölt paprika is, hogy kis színe legyen. És ha megpuhult, akkor egy kevés tejföl. Csodás illatú ilyenkor már, és könnyű, főleg ebből a zsenge tökből! És figyelted? Egy csepp vizet sem látott! Még volt néhány karajszeletkénk, ami párizsi módra sült, azzal ettük, és a vega feltét grillezett füstölt parenyica volt, rajta kevés bazsalikomos-citromleves-olajos turmix. (Pesto magok nélkül?)
Vasárnap grilleztünk rablóhúst, nálunk ez sertéshús, füstölt szalonna, kolbász, hagyma összetételű. Nagyobb krumplikat válogattam, héjában főttek, és kihűlve, kettévágva kerültek a rácsra. Egy idő után só és tökmagolaj ízesítette őket. Nagy sikere lett. A saláták? Egy ecetes és egy, ami tzatzikire hasonlított, s a kéznél lévő bazsalikom nem rontotta el. Vaníliás vodkám áztatta az őszibarackokat, madártej fagyi és házi, szintén kicsit vodkás tejszínhab koronázta az ebédet.
A zöldbab a fagyasztóban várja sorsát. Főzés közbeni maradék időkben mostam, tisztítottam, blansíroztam.
Most rakott ételek készülnek majd a mángoldból és a céklából, ez a tervem. Ti mit készítetek belőle?

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése