2013. június 3., hétfő

Zöldparadicsom lekvár

[zparlekv.jpg]Hozzávalók:
  • 3,8 kg zöld paradicsom
  • 1,7 kg kristálycukor
  • 2 citrom leve és reszelt héja
  • 1 rúd vanília, hosszában és keresztben is elfelezve
Elkészítés:
A recept pofon egyszerű, bár majdnem túlkomplikáltam. A zöld paradicsomot megmostam, az aljára (fenekére) keresztet metszettem a késsel és forrásba levő vízbe dobtam azzal a céllal, hogy megszabadítsam héjától. Jelentem, semmi értelme! A zöldparadicsomnak ugyanis nem jön le könnyen a héja csak akkor, ha majdnem megfőtt, úgyhogy feladtam. Hagytam langyosra hűlni, kimetszettem a csumáját és négybe vágtam (a kisebbeket félbe). Beletettem egy nagy lábosba és elkezdtem főzni. Amikor már jól kieresztette a levét, ráöntöttem a cukrot (fele annyi kiló cukor, ahány kiló a paradicsom, de az én ízlésemnek még így is kissé édes lett). Ráfacsartam a 2 citrom levét és belereszelem a héját, majd lassú tűzön, sűrűn kevergetve összefőztem, nálam ez kb. 3,5 óra volt. Úgy a második óra táján beledobtam a darabolt vanília rudat és azzal együtt főztem szép fényes, zselés állagúra.
Csírátlanított, előmelegített üvegekbe szedtem, lezártam és fejtetőre állítottam pár percre, majd jó meleg, puha takaróval kibélelt kosárban érték meg a másnapot.

Forrás:
http://www.gabojsza.hu/2008/10/zldparadicsom-lekvr.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése