2013. június 3., hétfő

Ketchup

Hozzávalók:
  • 2 kg paradicsom
  • 1 db pritaminpaprika (vagy kápia)
  • 2 db vöröshagyma
  • 6-8 gerezd fokhagyma
  • 1 dl ecet (vörösborecet)
  • 0,5 dl almaecet
  • 200-220 g barnacukor
  • 2 ek. mustár
  • 1 tk. őrölt szegfűbors
  • 1/2  tk. őrölt szegfűszeg
  • 1/2 tk. fahéj
  • 1 tk. só
  • 1 tk. őrölt bors
Elkészítés:
  1. A hagymát finomra vágtam és kevés olajon megpároltam. 
  2. Hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, átkevertem, majd ment az edénybe a darabokra vágott paradicsom, paprika, cukor, ecet, só, mustár és a fűszerek. Kb. egy órán át főztem lassú tűzön. 
  3. Ezután botmixerrel pürésítettem, majd sűrű szövésű szűrőn átpasszíroztam. 
  4. Visszatettem a tűzre és megint csak lassú tűzön, gyakran kevergetve sűrűre főztem. Közben kóstolgattam, előbb egy kevés ecet, később egy kevés cukor kellett még bele. A főzési idő eléggé függ a paradicsom levesességétől, én jó sokáig hagytam (2-3 óra).
  5. Kimosott üvegekbe töltöttem, lekötöttem, majd pár percre fejre állítottam őket. Addig megágyaztam nekik a hűtőtáskába, majd gondosan betakargatva hagytam a száraz dunsztban kihűlni.
Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése