2013. június 18., kedd

Bionapló, most is #11

Hogy mik készültek? A retekből egy főzelék lett, vajon párolva, lehintve liszttel, felöntve, újhagyma és petrezselyem zöldjével, sóval, borssal. Csípős debrecenivel lett egy kajánk belőle.
Az új doboz borsója, először csak a fejteni való, egy kevés sült szalonna után párolódott, menta került rá. Volt még pár céklám, és persze szára, levele. Most ez is vajon sült-párolódott, és egy kis édeskömény zöldje ízesítette. Sült halhoz ettük.
Sütöttünk keszegeket, általában magában esszük, most azért egy jó adag tejfölös-fokhagymás saláta elfogyott hozzá :) És még rengeteg fokhagyma, amit vékonyan szelve a halakra potyogtattunk.
Most mi lettünk vendégek, és nagyon finomakat ettünk, vagyis ezt nem kéne evésnek nevezni, amit mi végrehajtottunk. (Tárkonyos fácánleves májgaluskával, birkapörkölt, és kemencében sült kacsa, pulyka, disznóhusik, házi csípős savanyúságok… Legalább a kétféle süti és a háromféle sós már nem izgatott ezek után :) )
Egy borsós leveskét készítettem, kifejtős és cukorborsó is került bele. A legkevésbé zsengéket pároltam, botmixereztem, majd jött a többi, pároltam. Kevés tejszín és juhtúró sűrítette, és jutott még bele csípős debreceni karikázva.
A harcsapörkölt nagyon jó lett megint, most sós túrógombóc került mellé. És semmi a dobozból. Nem volt ötletem, és néha ki kell elégíteni a hagyományos igényeket :)
Már szinte szomorú vagyok, ha nem én főzök, el kell szakadnom a hűtőtől. Úgy leszek vele, mint az orvos, aki cserépkályhát kapott egy páciensétől. Ismeritek? 

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése