2013. május 29., szerda

Bionapló #6

Az írásban kis szünet állt be, enni azért ettünk, ne aggódjatok!
Hétfőn hazaértünk a pünkösdi kirándulásról. Rögtönzött ebédünk lett, két fiunk is velünk ült az asztalnál. Ritka pillanat! Rántott pulykamell szeleteket sütöttünk, kisebbik fiam panírozta kitartóan a hagymakarikákat, és ötletét követve az erős és nem erős zöldpaprika szeleteket!!! Nagyon finom! Én készítettem egy paszternák-sárgarépa pürét. Kevés vízben főztem a gyökereket, vajra, kevés tejre passzíroztam át, és parmezán sajtot reszeltem rá. Kisebbik fiam szerint elég ronda. A következő pillanatban, a kóstolás után: „jó cucc”, mondta, és a chokito reklám nyomán ez is megkapta a „ronda és finom” minősítést :) Olajon fokhagymagerezdeket sütögettem, bors, gyömbér, chili követte, majd egy pillanatra beleforgattam az épp aktuális zöldsalátát. (Misticanza?) És mindehhez még egy citromos-olajos öntettel készült friss salátát is ropogtattunk. Elégedetten ettünk fagyikat eperrel utána.
Magamnak készített ebéd? Ami elvihető? Salátafélék nagy dobozba, gyönyörű húsvéti rózsa retek gyufaszálra vágva, rá egy-két bevert tojás, vagy lágytojás, és üvegecske öntet. Kapor volt az újdonság még benne, azt kívántam hozzá. A tatárhagyma is nagyon ízlett a salátákban. Az olívaolajat pedig tökmagolajra cserélve egész más ízeket kaptam. Ilyet vittem pénteken a kollégáimnak is, szép, lapos üvegtálon rétegezve a saláta, retek, tojás. Olyan szép is volt, nagy sikert aratott. Máskor a még meglévő sárgarépákat csíkoztam a zöldek mellé, azt mártogattam a salátaöntetbe. Nagyon jó ízű volt a világosabb sárga színű répa is!
A karalábékat nagyobb fiam vitte el, azóta valami jóféle leves vagy főzelék lehetett a sorsa. Nálam marhafarok főtt soká, csodás leves lett, és még sok zöldségem volt, ami a kosárból került ki, ez adta meg a jó ízeket.
Még mindig a saláták! Soha nem főztem, ettem főzeléket belőlük. Most jutott még abba is belőlük. Olvasgatva alkottam meg a saját változatot. Vajon pirult az újhagyma, sok zöld szára is, a fokhagyma, és a tatárhagyma. Kevés cukrot dobtam erre, majd liszt pezsgett, majd óvatos vízzel felöntésekkel állítottam be a jó sűrűséget. Közben só és bors került belé, leveskocka is mehet. Balzsamecettel adtam finom savanyúságot neki, és beleforgattam egy jó csomó csíkozott salátát. Kapor is frissítheti. Igaz, hogy sült oldalassal minden jó, ez a főzelék nekem magában is olyan jól esett, hogy csuda!
Ma szárazbabfőzeléket készítek húsvéti sonka-kolbász főzőlevével, sok paprika-paradicsommal, hagymával-fok-tatárhagymával, babér, szemesbors, petrezselyemzölddel. Ezeket inkább a bablevesbe szoktam bőven tenni, most próba van :) Odakészítettem a még mindig igen jó állapotban lévő tölgylevél salátát, kaprot, és (erdélyi módra?) egy része salátás babfőzelék lesz. Tejfölözzük a végén, miután egy kis paprikás rántást kap.

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése