2013. május 11., szombat

Bionapló #3 Itt a második doboz!


A múltkori fűszeres csicsókapüréhez sütöttem néhány csirkemájat, sóztuk, borsoztuk. Nekem nagyon tetszett a kettő együtt.
Még valami, ami kimaradt az előzőekből. A salátaevések után is maradtak csíráim, amit citromlével és olívaolajjal turmixoltam. Sóztam, és nyers karalábészeletekkel ettem. (Ez még nem a bio karalábé volt.) Csináltatok már ilyesmit? 
A csütörtök este ismét az előkészítés, zacskózás ideje volt. Minden zöldfélét jól átmostam, válogattam, és a centrifuga megint segített, hogy szinte csontszárazan kerüljenek zacskókba. Így már jó lesz elővenni, és nem is romlik hamar. Egy tiszta asztalterítőn szikkadtak a centrifugálás után. Mire kész lett a következő adag mosása, az előzők mehettek zacskóba. Rá is írtam mindegyikre, mi lapul benne, ne kelljen őket feleslegesen zaklatni, mikor keresgélek :) Jóleső érzéssel rakosgattam be a hűtőbe őket.
Péntek. Este volt időm főzni. Készült egy reteklevél-leves, és paradicsomos töltike. Egyiket sem főztem még soha, így neten keresgéltem, hogy is készüljön. A leves efféle volt: http://www.limarapeksege.hu/2013/04/reteklevel-kremleves-turos-grissinivel.html. 
Én szalonna zsírján kezdtem a hagymákat sütögetni, és nem tettem bele cukrot, és joghurtot. Nálam csak tejszín került bele. A levesbetétje omlett volt, mint itt: http://fakanalforgato.blogspot.hu/2011/04/salataleves-ahogyan-en-keszitem.html.
A töltike ehhez hasonlított leginkább: http://fakanalforgato.blogspot.hu/2011/05/toltike.html. Chilipaprikát is főztem be, és néhány friss paradicsomot használtam, nem pürét. Volt néhány kimaradt gombóc, nem jutott rájuk levél. Azokat egy fél :) tojással gyúrtam össze, hogy egészben maradjanak. Kevés habarást kapott végül, és majd tálaláskor tejfölözzük. Szerintem néhány adag fagyasztóba kerül majd.
Két újdonság ismét, ami bevált. Ez a „zöldségdobozolás” legjobb része! Kénytelen vagyok abból főzni, ami van, és így nem csak a megszokott vágányon haladok :)

Forrás: Schreiner Attiláné, Gyöngyi

2 megjegyzés:

  1. Kedves Gyöngyi! Egyre gondoltunk. :)) Nekem is szépen el volt mentve Limara reteklevese :)
    Örülök, hogy belinkelted!
    Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Csak tiszta forrásból - zöldséget , receptet :-)

    VálaszTörlés